Oldalak

2013. március 24.

Húsvéti kalácskoszorú












Jó régen, egy újságban láttam ehhez hasonló húsvéti kalácsot. Ott egy nagy kerek kalácsba volt 4 vagy 6 tojás belesütve. Nagyon megtetszett, de sok idő eltelt, mire először megcsináltam. Most, hogy lassan itt a Húsvét, eszembe jutott, hogy újra megsütöm. Én valahogy jobban szeretem az egyszemélyes kis kalácsokat, mert így nem tud kiszáradni a megszegett tészta (bár annak is elég kicsi az esélye, de biztos, ami biztos:)).
A tojásokat a kertben frissen kihajtott növények levelével díszítettem, főzővízbe pedig lilahagyma külső páncéllevelét tettem, hogy szép színt kapjanak.









Hozzávalók 4 kalácshoz:
60 dkg sima liszt (lehet 45 dkg sima liszt és 15 dkg graham-liszt keveréke)
3,75 dl langyos tej
4 dkg élesztő
3 ek. cukor
3 tojássárgája
6-8 ek. olaj
1 kk. só
4 db kemény főtt tojás


1 tojássárgája és kevés olaj a kenéshez
lenmag, szezámmag, nigella a díszítéshez


  1. A főtt tojások két végét egy tűvel óvatosan kiszúrjuk (hogy sütésnél ne repedjenek szét), majd olajos papírtörlővel jól áttöröljük őket, hogy szép fényesek legyenek, és ne ragadjon nagyon rájuk majd a nyers tészta.
  2. A tej egyik felébe egy csipet cukrot és csipet lisztet teszünk, majd belemorzsoljuk az élesztőt, és felfuttatjuk.
  3. A tej másik felébe beletesszük a sót, cukrot, 4 ek. olajat, a három tojássárgáját és egy villával elkeverjük.
  4. A lisztet tálba mérjük, hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a cukros-tojásos tejet, és elkezdjük dagasztani. Dagasztás közben hozzáadjuk a maradék olajat kanalanként, nehogy túl lágy legyen a tészta. Akkor jó, ha elválik a kezünktől és az edény falától.
  5. Letakarva, langyos helyen ~1 órát kelesztjük. A sütőt előmelegítjük 190°C-ra, egy nagy tepsit lefedünk sütőpapírral.
  6. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, bátran átgyúrjuk, majd 4 részre osztjuk.
  7. Mindegyiket három egyenlő részre osztjuk, melyekből rudakat sodrunk, majd elkészítjük a hármas fonatot. A végeket összedolgozzuk, kialakítjuk a koszorú formát.
  8. A fonatokat a találkozásoknál megkenjük olajjal, így szépen meg tudnak nőni, majd minden fészekbe helyezzünk egy-egy tojást.
  9. ~10 perc pihentetés után a tetejüket megkenjük tojássárgájával, megszórjuk magokkal és betesszük az előmelegített sütőbe. ~20-25 perc alatt készre sütjük a kalácsokat.









4 megjegyzés:

  1. Akár a nyers tésztát, akár a kisült kalácsot nézem, mindenhogy gyönyörűséges! ;)

    VálaszTörlés
  2. ;) Köszi! Sajna gyorsan kopik, de megvolt a gyakorlás jövő hétvégére. :)

    VálaszTörlés
  3. Annyira szépek ezek a kalácsok! :) Épp néztem az húsvéti receptösszefoglalóban, hogy ez most új reci, de miért nem látom a főoldalon. Aztán leesett, hogy régi, csak újrafotóztad. Nekem persze a korábbiak is nagyon tetszettek, de ezek is, hiszen te készítetted. Mehet a csere szerintem. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszönöm! :) Olyan jópofák lettek így a többféle maggal, hogy muszáj volt újrafotózni őket. :D
      Reménykedtem a cserében, mert a krémsajtos kalácsod nagyon finomnak látszik! :)

      Törlés