Oldalak

2013. március 15.

Panzanella - Toszkán kenyérsaláta









Régebben főleg nyaranta készítettem ehhez hasonló kenyérsalátát. Most újra eszembe jutott, mert bár hivatalosan tavasz van, de egy kicsit újra téliesre fordult az idő; és mivel is lehetne jobban egy kis napfényt csempészni a konyhába, mint egy jó kis könnyű olasz étellel. Persze azért némileg alkalmazkodva a hűvösebb időhöz, került bele egy kevés húsos szalonna. :) Én most lábasban sült cipót használtam hozzá.




 
 



Hozzávalók 2 személyre:
25 dkg paradicsom/koktélparadicsom
1 kis fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
4 szelet bacon
2 vastag szelet szikkadt kenyér

3 ek. olívaolaj
1 ek. balzsamecet
1 kk. morzsolt bazsalikom (vagy 5-6 friss levél apróra vágva)

bors
  1. A bacont vékony csíkokra vágjuk, egy serpenyőben olívaolajon ropogósra pirítjuk, majd egy kis tálba kiszedjük.
  2. A kenyeret falatnyi darabokra vágjuk, és a visszamaradt forró olajba tesszük. 2-3 percig pirítjuk, majd rászeljük a fokhagymát (lehet reszelni is), és azzal is átpirítjuk. Levesszük a tűzről, és félretesszük.
  3. A felaprított paradicsomot és a vékonyra szelt lilahagymát egy tálba tesszük, hozzáadjuk a balzsamecetet, sózzuk, borsozzuk, rászórjuk a bazsalikomot és átkeverjük. Hozzáadjuk a pirított fokhagymás kenyérfalatokat, a bacont, összekeverjük, és egy perc pihentetés után -hogy a fűszeres paradicsomlé átjárja a kenyeret- tálaljuk.







4 megjegyzés:

  1. Ágicám! Ezek a képek megint nagyszerűek lettek, úgyhogy nyomtam egy tetsziket. ;) Sajna a parit nem szeretem, de mégis összefutott a számban a nyál.

    VálaszTörlés
  2. ;D Köszi! Fúú én meg az egészet megettem egyedül... na jó, két nekifutásra. :)

    VálaszTörlés
  3. Még mindig gyönyörű, érzem az illatát és az ízét, ropogtatom a fincsi kenyérkockákat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszi! Már szedem is a következő adagot! ;)

      Törlés