Oldalak

2013. március 14.

Rántott camembert szezámmagos bundában



Elég ritkán készítettem -eddig-, pedig a rántott camembert igen jó dolog. A múltkor az egyik üzletben láttam, hogy akciós és gyorsan vettem is kettőt. Ezek olyan kisebb fajta (80 g-os) "egyszemélyes" sajtok voltak. Persze azután hosszú napokig csücsültek a hűtő ajtajában, arra várva, hogy mikor bontjuk meg őket. Akárhányszor benéztem a hűtőbe és láttam, hogy ott vannak, mindig eszembe jutott, hogy kéne valami, amihez igazán finomak lesznek. De hogy a rántott variáció eddig miért nem ugrott be, nem tudom. A lényeg, hogy egyszer csak jött a szikra. Rántott sajt!  Gyorsan neki is készülődtem, olaj a serpenyőbe, tojást felütni, liszt, ...ohh... nincs itthon zsemlemorzsa. Hiába kutattam a kamrában, nem találtam. ...csak egy fél magos zsemlét a legutolsó sütésből, ami egy kicsit már kitikkadt; így egy sajtreszelő segítségével megoldódott a "morzsakrízis". :) Mire párom hazaért, pont kész is lettem a csemegével.


Hozzávalók 2 személyre:
2 camembert sajt
1 tojás
liszt
zsemlemorzsa 
kevés szezámmag

  1. A sajtkorongokat (bontatlanul) pár percre betesszük a mélyhűtőbe, hogy majd könnyebben tudjunk velük dolgozni.
  2. Addig előkészítjük a panírozáshoz a hozzávalókat. A tojást felütjük egy tálkába, majd elhabarjuk egy csipet sóval. Másik két tálkába pedig lisztet és zsemlemorzsát teszünk. A zsemlemorzsához keverünk egy kevés szezámmagot.
  3. Egy serpenyőbe kisujjnyi olajat öntünk és elkezdjük melegíteni.
  4. A sajtokat kivesszük a mélyhűtőből, kibontjuk, majd 4 cikkre vágjuk.
  5. A cikkeket megforgatjuk lisztben, tojásban, újra lisztben, majd újra tojásban, végül a szezámmagos zsemlemorzsában.
  6. Egyenként szépen a serpenyőbe tesszük a sajtcikkeket. Ne legyen túl forró az olaj. Egy fa csipesszel óvatosan forgassuk sütés közben a falatokat, míg minden oldaluk szép aranybarna lesz.




2 megjegyzés:

  1. Húúú, máris imádom! Az én szemem is megakadt ám azon az akciós sajton, de mi nem vettünk. Tök jól megoldottad a morzsa-kérdést, és látom, te is tettél bele magokat. A Kutyafül imádja a magos bundát, gondolom, ti is így vagytok vele. A fotó pedig rettentő íncsiklandozóra sikerült ismét. ;)

    VálaszTörlés
  2. De aranyos vagy! Köszi! :) Igen, mi is szeretjük a magos-bundás dolgokat. Egy gond van csak ezzel a sajttal, hogy túl gyorsan kopik. Remélem nemsokára megint akciós lesz valahol. :)

    VálaszTörlés