Oldalak

2013. április 8.

Madártej szuflé



Igen, megint. :) Töredelmesen be kell vallanom, hogy a málnás szuflét én ettem meg egyedül... igen, mindet. Történt ugyanis, hogy ugye jött a szombat délutáni újságlapozgatás, aztán a szikra, minek hatására kirohantam a konyhába és neki álltam elkészíteni életem első szufléját. Mindeközben, páromnak el kellett indulni, hogy egy igen nemes feladatot teljesítsen -többedmagával "szerény" italozás kísértetében-, mert hogy nagyon kedves barátainknak pénteken hármas ikrei születtek. :)
Egy szó, mint száz, rám maradt az összes finomság eltüntetése. Nem estem kétségbe, bármilyen fura. Délután és este szépen megeszegettem őket... én így ünnepeltem. :D
Már akkor eszemben volt, hogy vasárnapra is készítek szuflét; ezúttal vaníliásat, mert a vanília is nagy kedvenc. Miközben ettük egyfolytában az járt a fejemben, hogy olyan, mint a madártej. Persze a vanília miatt, meg azért is, mert olyan könnyű és habos. Ezért lett ez a neve.



Hozzávalók 2 személyre:
1,5 dl főzőtejszín
2 tojás
4 ek. cukor
1 ek. vaníliaaroma
1/2 kk. vaníliapor
2 ek. étkezési keményítő
0,5 dl víz

Kevés vaj és kristálycukor a formákhoz, porcukor a díszítéshez.
  1. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  2. Egy kis lábasban összefőzzük a tejszínt, a vaníliaaromával, vaníliaporral és 2 ek. cukorral.
  3. A vízzel kikeverjük az étkezési keményítőt, a vaníliás tejszínhez adjuk, majd kevergetve addig főzzük, míg jól besűrűsödik a krém. Levesszük a tűzről és félre tesszük hűlni.
  4. A tojásokat szétválasztjuk.
  5. A formákat kikenjük vajjal és kristálycukrot szórunk bele úgy, hogy szépen mindenhol bevonja a forma belsejét.
  6. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, közben hozzáadjuk apránként a maradék 2 ek. cukrot. Szép fényes, masszív habot kell kapnunk.
  7. A két tojássárgáját a kihűlt vaníliás krémhez keverjük, majd egy jó kanállal a fehérjehabból is belekeverünk a krémbe, hogy fellazítsuk. Ezután óvatosan beleforgatjuk a maradék habot.
  8. A formákat színültig töltjük -vigyázva, hogy a formák szélét ne kenjük össze, mert akkor nem tud feljönni a szuflé-, majd a hab tetejét szépen elsimítjuk.
  9. Betesszük az előmelegített sütőbe és 13-15 perc alatt készre sütjük; ezalatt szépen megemelkednek. Porcukorral meghintve tálaljuk.
Két 2 dl-es formát használtam. Most kisebb tojásokból készült a szuflé, így ezúttal két adag lett.





4 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek a fotóid! És persze a szuflé is finom lehet! Rajtam sem fogna ki egy egész adag... :-D

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzska! De kedves vagy! Köszönöm szépen! :) ...igen szufléból simán ér egy egész adag ;D

    VálaszTörlés
  3. Én erre már nem is tudok mit mondani... :D Ide vele, de azonnal! Nagyon csini ez a szufléd, és itt kívántatja magát szemtelenül. Kész, végérvényesen beleszerettem, és juszt is megcsinálom! :D

    VálaszTörlés
  4. Ezek a szuflék már csak ilyenek. :D De jó! De jó! Fúúú... nagyon kíváncsi vagyok! Remélem ízre is tetszik majd! ;)

    VálaszTörlés