Oldalak

2013. május 26.

Lángos



 
 





Süssünk lángost? Igeeeeen! :D Anyu nagyon sokszor sütött nekünk lángost és ezt az igen jó szokást máig tartja. Nem telik el úgy nyár, hogy ne lenne legalább egy nagy családi lángosozás. Balatoni nyarakon egyszer biztos, de lehet, hogy kétszer is sütöttünk. Klassz volt úgy lemenni a strandra, hogy tudtuk nem kell sorban állni érte, mert ott lapultak a kosárban, szépen zsírpapírba csomagolva. A hűtőtáskában pedig a jó kis fokhagymás tejföl, egy pár üveg bodzaszörp társaságában. :)
Évek óta én is követem a családi hagyományt. Nyaranta mindig készül legalább egyszer. ... de inkább többször. :D
Most hétvégén megkérdeztem Csemetét: "Süssünk lángost?" "Anyu, hát persze!" Alig sült ki az első néhány darab, már ott sündörgött. "Megkóstolhatom?" ♥ Csináltunk mellé egy jó adag fokhagymás tejfölt és persze kellett sajt is. :) Azután vittünk kóstolót Anyuéknak is.
Most -2021 nyarán- újra lencsevégre kerültek a mini lángosok.





 




Hozzávalók 2-3 személyre:
50 dkg sima liszt
2 dkg friss élesztő
2,5 dl tej
3 nagy ek. tejföl
1 tk. só
1 tk. cukor


  1. A tejet meglangyosítjuk, kétfelé osztjuk. Az egyik felébe belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a cukrot és egy kanál lisztet, majd felfuttatjuk. A másik felét elkeverjük a tejföllel.
  2. A lisztet egy tálba mérjük, hozzáadjuk a sót, a tejfölt, majd a felfuttatott élesztőt és összedolgozzuk a tésztát. 
  3. Letakarva langyos helyen egy órát kelesztjük.
  4. Lisztezett deszkára borítjuk és 1 cm vastagra nyújtjuk. Tetszőleges nagyságúra szaggatjuk, kézzel kicsit meghúzzuk, hogy a közepe kicsit vékonyabb legyen, majd bő forró olajban aranybarnára sütjük.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Én most "gyereklángosokat" sütöttem. :) 10 cm átmérőjű köröket szaggattam, így nyújtás után jópofa mini lángosok lettek.
 
Tipp: A tésztából dupla adagot is készíthetünk, hűtőben 3-4 napig jól bírja. Én néhány csepp olajjal átforgatom a tésztát, tálba teszem és fóliával letakarom. Hűtőből kivéve, néhány órát hagyjuk pihenni, azután indulhat a sütés. :)


14 megjegyzés:

  1. Fantasztikó! Imádom!!!! Én is kérek azonnal, iszonyat éhes vagyok. :) Az tuti, hogy ha egyszer nekiállok lángost sütni, akkor a te recidet választom, mert látszik, hogy nagyon finom lehet. Én ebben a ronda időben is megenném. Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
  2. Küldöm, nyisd az ablakot! Ne lepődj meg, ernyővel megy, nehogy megázzon! :D

    VálaszTörlés
  3. Köszi. stop Megjött. stop Nem ázott el. stop Ernyőt küldöm vissza. stop :D :D :D

    VálaszTörlés
  4. :D Áááá! De jót nevettem!
    Szívesen! stop Örülök, hogy odaért. stop Annak még jobban, hogy nem ázott el. stop Ernyő visszaért. stop Jó pihit! stop :D

    VálaszTörlés
  5. Hűűű, gyönyörűek a képek! Nagyon szeretem a lángost, de két éve a Balatonnál ettem utoljára... :-D

    VálaszTörlés
  6. Szia Zsuzska! Köszi! :D Ezt a receptet bátran merem ajánlani. Ma újra sütöttem vendégeknek és nagy sikere volt! :)

    VálaszTörlés
  7. Ágica, neked ebből a tésztamennyiségből hány db mini lángosod lett, kb. 15?

    VálaszTörlés
  8. Jól saccolod! :) Valahogy úgy! Ha jól emlékszem, lett összesen 12 kerek "gyereklángos" és 3 vagy 4 kis csali a leeső részekből, amiket sajttal töltöttem, mert nem akartam már annyiszor újra gyúrni a tésztát. :D

    VálaszTörlés
  9. Köszi szépen, akkor feleannyi tésztát csinálok, mert nekünk az sok lesz. :) Majd referálok.

    VálaszTörlés
  10. Hűűű... remélem ízleni fog! Várom a beszámolót! :)

    VálaszTörlés
  11. Akkor jöjjön a beszámoló, elkészült a lángos ma vacsira!!! Most lapátoltuk be. :) A Kutya odáig volt érte, nekem is nagyon ízlett. Az általam eddig megszokotthoz képest egy picit másfajta lángostésztát ismerhettem meg a te recidnek köszönhetően. Finom puha volt. Azt nem tudom, hogy a tejföl + kenyérliszt párosítás miatt van-e, vagy csak az én lisztemhez több tej kellett volna, de nekem egy icipicit sűrű volt a tésztája. Fogalmam sincs, hogy a strandos lángos vízzel vagy tejjel készül-e, de arra tippelek, hogy vízzel. Amikor összeállítottam, kicsit keményebbnek éreztem a tésztát, mint amire számítottam, ezért azt gondolom, hogy több tej kellett volna bele. Dehát ez lisztje válogatja. Én Nagyi Titkát használok mindig.
    Most tesztelem még a lángosokat, de afejemben körvonalazódik egy saját verzió is.
    Nagyon köszi a recidet, degeszre ettük magunkat, és a Kutya puszil téged. Én meg egy nagy ölelést küldök! ;)

    VálaszTörlés
  12. Juhúúú! De jó! Ha tudnád, hogy mennyire örülök, hogy ízlett Nektek a lángos! :D Ez aztán a jó hír! Majd mondom is Anyunak! :) Kenyérlisztből én is Nagyi Titkát használok. Lehet hogy a tej is más... gondolom a tejfölt Te sem sajnáltad belőle. :D Az a lényeg, hogy jó puha lett a végeredmény. Igen, amúgy valóban kicsit masszívabb a nyers tészta, mint a megszokott. Eredetileg sima liszttel készül, szóval lehet hogy ha azzal -vagy a kettőt felesben használva- is kipróbálod lágyabb lesz... Nagyon kíváncsi vagyok a Te variációdra! A puszi és ölelés bezsebelve! Köszönöm! Én is pusszantalak Titeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira guszta hogy én magam fogom elkészíteni imádom a lángost, ez lesz az első remélem hogy jól fog sikerülni köszi a receptet!👍😋

      Törlés
    2. De jó! Ennek nagyon örülök! Biztosan sikerülni fog és remélem ízleni fog! :)

      Törlés