Oldalak

2013. május 21.

Spárgasaláta pisztáciával









Végre találtam szép friss spárgát. Már vagy két hete folyamatosan vadásztam rá a különféle üzletekben, zöldségesnél, de valahányszor találtam, közelebbről szemügyre véve láttam, hogy sajnos kissé -hogy is mondjam?- megviselte őket az idő vasfoga. :D Nem adtam fel és találtam is. Amint hazaértem rögtön el is készítettem ezt a gyors és roppant egyszerű salátát. 






Hozzávalók 2 személyre:
50 dkg friss zöld spárga
2 gerezd fokhagyma
2 ek. frissen facsart citromlé

bors
3 ek. olívaolaj
1 marék pörkölt pisztácia (sós)


  1. A spárgát megmossuk, a szálak alsó végeit lepattintjuk, majd ~3 cm-es darabokra vágjuk.
  2. Egy serpenyőben felhevítjük az olívaolajat, átpirítjuk rajta a reszelt fokhagymát, majd rátesszük a felaprított spárgát és elkezdjük pirítani. Enyhén sózzuk -csínján bánjunk a sóval a pisztácia miatt :)-, borsozzuk.
  3. Nagyjából 5 perc után rátesszük a mozsárban kicsit megtört pirított pisztáciát és még két percig együtt pirítjuk. Levesszük a tűzről, megcsorgatjuk a citromlével és már tálalhatjuk is. 






   


Hidegen és melegen is nagyon finom. Én most főtt tésztához feltétnek készítettem. Ehhez kell még 3 ek. tejföl, 1 dl főzőtejszín reszelt sajt. A pirított spárgát felöntjük tejföl és tejszín keverékével 1-2 percig forraljuk, picit fűszerezzük, ha kell, majd a főtt tésztára halmozzuk és reszelt sajttal megszórjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése