Oldalak

2013. május 12.

Teljes kiőrlésű minipalacsinta mézes málnával










A palacsinták eredeti receptje egyik kedvencemből; Hugh Fearnley-Whittingstall: River Cottage minden napra című szakácskönyvéből származik. Mikor először megláttam a fotót a minipalacsintákról, tudtam, hogy ez lesz az első recept, amit elkészítek a sok közül. :) 
Jópofa lyukacsos pufi palacsinták. Azóta már sokszor megsütöttem őket. Fahéjasan, mézzel, vagy lekvárral is nagyon finomak. Igazi vasárnapi reggeli! :D









Hozzávalók 18-20 palacsintához:
2,75 dl tej
25 dkg teljes kiőrlésű búza liszt
8 g sütőpor
2 tojás
5 dkg olvasztott vaj
3 dkg cukor/nyírfacukor
csipet só

Mézes málnához:
2 nagy ek. méz
2 nagy marék málna (lehet fagyasztott is)
csipet fahéj
1 tk. kukorica keményítő
3 ek. víz

Vaj a sütéshez és a tálaláshoz.

  1. A lisztet és sütőport egy tálba szitáljuk. Közepébe mélyedést csinálunk, beleszórjuk a cukrot, a csipet sót, beleütjük a két tojást és hozzáöntjük a tej felét.
  2. Habverővel elkezdjük összeállítani a tésztát, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat és a maradék tejet. Jól kikeverjük a tésztát.
  3. Egy tapadásmentes serpenyőt közepes lángon felhevítünk, teszünk bele egy darabka vajat, majd a tésztából kanálnyi adagokat -én egy nagy evőkanalat használtam- tegyünk a serpenyőbe. 4-5 palacsinta fér el egyszerre.
  4. ~1 perc elteltével apró buborékok jelennek meg a tészta felszínén, ekkor egy spatulával megfordítjuk és további ~40-60 másodpercig sütjük őket, míg szép aranybarnák lesznek.
  5. Miközben a palacsinták sülnek, elkészítjük a mézes málnát.
  6. Egy kis lábasban közepes lángon felmelegítjük a mézet. Rátesszük a málnát -pár szem kivételével-, meghintjük egy csipetnyi fahéjjal és felforraljuk.
  7. A kukoricakeményítőt kikeverjük vízzel és a málnához adjuk. Jól átkeverjük, levesszük a tűzről és beledobjuk az egész málnaszemeket is.
  8. A palacsintákat még forrón tányérokra halmozzuk, pici vajdarabkákat tehetünk még rájuk, majd a tetejére kanalazzuk a mézes málnát.
Gyorsan együk, mert frissen az igazi! :D








Tipp: Ha friss málnánk van és nincs kedvünk "bajlódni" a főzéssel, akkor: a gyümölcs felét tálkába téve villával kicsit megtörjük, elkeverjük a mézzel, majd hozzáadjuk az egész szemeket is és kész is. :D

2 megjegyzés:

  1. Tanfolyam után itt legeltetem a szemem ezen a guszta palacsintán, ami ráadásul egyik kedvenc gyümimmel készült! :) Hú, én most ezt azonnal meg tudnám enni, ráadásul kifejezetten vágyom is rá, mert 3 napja nem ettem édességet. Tátom a szám: ááááááááááááááááá

    VálaszTörlés
  2. Aranyos vagy! De jót derültem! :)
    Máris küldöm, csak be kell izzítanom a fénypostát! :D

    VálaszTörlés