Oldalak

2013. augusztus 13.

Rántott csirkemáj csőben sütve









Sokszor készítettem már rántott csirkemájat. Mert hogy, hogy nem, ezt is szeretjük. :D Régebben persze hagyományosan, olajban sütve készült, azonban egy-két alattomos, fröcsögő példány után egy darabig valahogy nem volt kedvem újra nekiállni. Muszáj volt valamit kitalálni, hogy együnk is rántott májat, de ne kelljen utána az égési sérüléseimet és a konyhafal foltjait ápolnom. :D Ez a variáció nálunk remekül bevált. A máj puha, krémes és sütés közben egyáltalán nem fröcsög. :)




 




Hozzávalók 2 személyre:
50 dkg csirkemáj
2 tojás
2 ek. olívaolaj
kukoricaliszt
zsemlemorzsa

bors


  1. A májat megtisztítjuk, hideg vízben átmossuk, papírtörlőn leszárítjuk. Ha szép nagyok, ketté vágjuk őket.
  2. A sütőt előmelegítjük 185°C-ra. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral.
  3. A tojásokat felütjük és elhabarjuk az olívaolajjal.
  4. A májat sózzuk, borsozzuk, majd bepanírozzuk. Először kukoricalisztbe forgatjuk, majd az olívaolajos tojásba, végül zsemlemorzsába.
  5. A bepanírozott májat tepsibe tesszük, pici olívaolajjal megcsorgatjuk a tetejét, majd előmelegített sütőben -a máj nagyságától függően- ~15-18 perc alatt készre sütjük.






8 megjegyzés:

  1. De jó ötlet a sütőben sütés, ki fogom próbálni! Nekünk májimádóknak ez a minyimum. ;)

    VálaszTörlés
  2. :D Az ám! Nálam most olvad a következő adag máj. :) A szép új sütőd biztos remekelni fog!

    VálaszTörlés
  3. Rántott húst már sütöttem sütőben, itt lesz az ideje a májnak is! :-)

    VálaszTörlés
  4. :) Zsuzska, örülök, hogy tetszik! Tényleg nagyon jó így a máj, pláne, hogy nem tud "megtámadni". :D

    VálaszTörlés
  5. Májikó, te drága! :) Milyen jól mutat zöldségekkel is. Én is szeretem zöldségekkel, csak inkább a káposzta és répa vonalon mozgok. :D
    Azóta kipróbáltam a sütőben sütést karfiol és krokett esetében, de a panír íze nekem nem jött be, úgyhogy továbbra is zsírban vagy kókuszolajban sütök, és a máj kapcsán rettegek a fröcsögéstől. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Örülök, hogy tetszik! :) Elhiszem, nekem is sokadjára jött össze ez a variáció. Korábbi próbálkozásoknál volt olyan, mintha "nyersen" ettük volna a zsemlemorzsát. Hát elég kiábrándító volt. Ezt viszont valahogy sikerült eltalálni, így a panír klassz, ropogós, igaz, csak frissen az igazi. De hát nálunk nem is igen marad későbbi fogyasztásra ilyesmiből :D

      Törlés
    2. Akkor viszont ki fogom próbálni a te módszereddel is, hátha úgy nekem is ízleni fog. Én a tojásba nem tettem olajat, csak megspricceltem vele a bepanírozott krokettet, pedig lehet, hogy épp az kell hozzá, hogy ne legyen nyers ízű a panír.

      Törlés
    3. Hát, lehet tényleg ez a titka, mert mikor sül -és mert én folyton a sütőajtóban lógok ilyenkor :D- látni szoktam, hogy szépen "gyöngyözik" a bundáján az olaj. :) Remélem így elkészítve neked is ízleni fog! De szerintem csak pici adaggal próbáld ki először. ...s ha mégsem jönne be, még mindig ott a jó kis kókuszolaj. ;)

      Törlés