Oldalak

2013. szeptember 14.

Gulyásleves csirkemellből




Napok óta azon kattogtam, hogy kéne egy jó kis gulyáslevest főzni. Átkutattam a mélyhűtőt egy kis "menekített" maradék pörkölt után, de nem találtam. Így hát kivettem egy adag csirkemellet, hogy majd abból készítek valamit ebédre. Aztán hirtelen eszembe jutott, hogy miért is ne lehetne ebből gulyásleves. :) A majoránna klasszul feldobja az ízét. Egy ilyen borongós, esős őszi napon igazán jólesik egy laktató leves... jó sok friss kenyérrel. :D Igaz a képeken épp egy kifli pózol, mert a kenyérnek még hűlnie kellett. ;)



 
Hozzávalók 6 személyre:
1 egész csirkemell csont nélkül
6-7 szem közepes burgonya
2 szál petrezselyem gyökér
3 szál sárgarépa
1 kis fej vöröshagyma
1 paprika
néhány ágacska majoránna

1 ek. mangalicazsír
őrölt pirospaprika

  1. A zöldségeket megtisztítjuk, majd a paprikát és vöröshagymát nagyon apró kockákra vágjuk.
  2. A sárgarépát, petrezselyemgyökeret hasábokra, a burgonyát kockákra vágjuk.
  3. A csirkemellet megtisztítjuk és szintén kockákra vágjuk. A majoránnát finomra vágjuk.
  4. Egy fazékban felhevítjük a zsírt, rátesszük a kockára vágott hagymát, paprikát és addig pirítjuk, míg a hagyma üveges lesz. Ekkor rátesszük az őrölt pirospaprikát, megkeverjük, majd rátesszük a csirkemellkockákat és gyorsan átforgatjuk a pirospaprikás alapon. Sózzuk, felöntjük egy kevés vízzel -ami épp csak ellepi- és közepes lángon elkezdjük párolni a húst.
  5. Néhány perc után rátesszük a répát, gyökeret, burgonyát, fűszerezzük majoránnával, felöntjük annyi vízzel, ami ellepi és fedő alatt készre főzzük a levest. Közben néha kóstoljunk, sózzunk, ha kell. Főzés végén ízlés szerint felengedjük még vízzel, egyet forralunk rajta és kész is. Friss kenyérrel tálaljuk.





6 megjegyzés:

  1. Ági - imádom a gulyáslevest! Bogrács-fanok vagyunk - lassan (ha ilyen ütemben hűl az idő) megint készítek egy kondérral.

    VálaszTörlés
  2. Miért is ne lehetne csirkemellből is? Na ezentúl én is készítek. Hamarabb is elkészül, mint a marhahúsos társa. Köszi:-)

    VálaszTörlés
  3. Muskátli Büfé: De jó! Mi is! Igen... hát a bográcsban főtt ételben mindig van egy kis plusz. :D

    VálaszTörlés
  4. HajniZoli: Örülök, hogy tetszik. :) Igen, ez afféle gyors-gulyás lett. Persze a csirkehús nem olyan intenzív, viszont a fűszereket nagyon "szereti".

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik, gyönyörű a színe is, szerintem meg is főzöm. Az embör biztosan díjazni fogja, de úgy érzem, nekem is ízleni fog. Majd referálok. :)

    VálaszTörlés
  6. :) Reméltem, hogy tetszeni fog! Elvégre csirkemellből van. :D Örülök, hogy elkészíted majd!

    VálaszTörlés