Oldalak

2013. október 9.

Békebeli almás béles









Egy igazán finom klasszikus süti, ami akár az ünnepi asztalon is megállja a helyét. Nagyon szeretem. :) Remek triót alkot a fűszeres, krémes almás töltelék, a ropogós dió és az omlós tészta. Ha valami csoda folytán megmarad pár szelet, másnap is nagyon finom. ;)







 

Hozzávalók egy 20x20x4 cm-es sütőformához:
A tésztához:
25 dkg sima liszt
5 dkg rétes liszt
12 dkg zsír vagy 15 dkg vaj
2 ek. cukor
1 tojás
1 ek. tejföl
csipet só

A töltelékhez:
1 kg alma
10 dkg cukor
1 kk. őrölt fahéj
késhegynyi őrölt szegfűszeg
2 marék durvára vágott dióbél
1-2 ek. zsemlemorzsa

A tetejére:
1 tojássárgája
1-2 ek. tej
1 marék durvára vágott dióbél
1 cs. vaníliás cukor


  1. A töltelékhez az almát meghámozzuk, megfosztjuk magházától, majd lereszeljük. Egy lábosba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, fahéjat, szegfűszeget és addig pároljuk, míg a leve elfő. A tűzről levéve kihűtjük.
  2. A tészta hozzávalóit gyorsan összedolgozzuk, majd a kész tésztából két lapot nyújtunk. Az egyik legyen picit nagyobb, mint a forma.
  3. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  4. A nagyobb lapot a formába igazítjuk úgy, hogy kis peremet alakítunk ki; meghintjük kevés zsemlemorzsával, dióval, majd elosztjuk rajta az almát.
  5. Ráhelyezzük a másik lapot, tejjel elkevert tojássárgájával megkenjük. Rászórjuk a diót, a vaníliás cukrot és előmelegített sütőben 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük. Ha a dió nagyon pirulna a tetején, tegyük kicsit lejjebb a sütőben.
  6. Ha kihűlt, tetszés szerint szeleteljük, porcukorral hintve tálaljuk.














A recept megtalálható a Kifőztük októberi számában is! :)

10 megjegyzés:

  1. Ez az almás béles épp olyan, ahogyan én szeretem, ill. szeretném, mert hogy épp azért nem szeretem, mert nagyon kevés olyat ettem, ami úgy néz ki, mint a tiéd. Azaz vékony tészta, sok töltelék, dió és fahéj, és úgy egyáltalán: szemrevaló is. Látszik rajta, hogy finom. Nagyon ügyi vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Aranyos vagy! :) Ezer éve nem sütöttem már és most volt dió is és alma is. Én is úgy szeretem, ha több a töltelék, mint a tészta. Mondjuk ezért egy kicsit nehezebb szeletelni és frissen csak villával lehet szépen enni, de annyi baj legyen. :D

    VálaszTörlés
  3. Annyi baj legyen. Mellesleg én szeretek rondán enni. Az olyan jó. :D A képen ennek ellenére nagyon szép a szelet, és gondolom, nem vártál 1 hetet vele a fotó kedvéért, hogy jól összeálljon és kőkemény legyen. Vagy ez már egy ehetetlen szelet? :D Nyugi, csak vicceskedek,látszik, hogy friss, épp hogy kihűlt.

    VálaszTörlés
  4. :D Bizony nem vártam. Igazából két nap múlva már egy morzsa sem volt. ...és igen, én se villával ettem. ;)

    VálaszTörlés
  5. Ez a korrekt töltelék - tészta arány :)

    VálaszTörlés
  6. :D Ugye, hogy ugye? Hasonló feladat a "csak" középrészből álló kakaós csiga kifejlesztése. Ezen is erősen munkálkodok... kemény feladat... ;) Míg ki nem ötlöm marad a körberágcsálás. :D

    VálaszTörlés
  7. Szia Ági!
    Gratulálok a receptjeidhez! Ehhez az almáshoz meg különösen. Ahogy olvastam a receptet és néztem a fotókat elkezdett folyni a nyálam:-) Nagyon guszta a süti, ki fogom próbálni. A fotósnak is gratula! Jó ilyen recepteket találni, sajnos az én Nagyim receptjei elvesztek. Szia Laci:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Laci,
      Köszönöm szépen a kedves sorokat! Igazán örülök, hogy így gondolod! :) ...a fotós is én vagyok, úgyhogy most nagyon-nagyon mosolygok, mert ez tényleg nagy dolog, hogy a receptek és a fotók is tetszenek! :) Sajnálom, hogy a Te Nagyid receptjei nincsenek meg... remélem egy picit elő tudod csalogatni a "régi ízeket" néhány receptemmel! Üdv: Ági

      Törlés
  8. Fokoztad a szinte fokozhatatlant. :D Nagyon szép lett, és az új fotókon különösen jól mutat a süti. :) Azok az almák ott a háttérben... ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D ♥ Köszönöm! :)
      Máris küldök belőle, csak jól becsomagolom. :)

      Törlés