Oldalak

2013. október 7.

Csirkemájas leveles









Ezer éve nem sütöttem ilyen májas "táskákat", pedig nagyon szeretjük. Több évvel ezelőtt páromnak volt egy kedvenc péksége, ahol ehhez hasonló töltött tésztát lehetett venni. Elköltöztünk... elfelejtődött. De hónapokkal később egy "véletlen" folytán beugrott, hogy miért is ne lehetne ilyet itthon sütni, hisz nem egy bonyolult dolog. A véletlen egy amolyan mi van a hűtőben felfedező expedíció eredménye volt. Már jó rég óta ott csücsült egy adag leveles tészta a mélyhűtőben, mellette pedig egy csomag csirkemáj. Így történt, hogy aznap ez volta a "nagy meglepi". ...igaz a tészta bolti, de néha nagyon jókat lehet kifogni. :) Reggelire, vacsorára, vagy egy jó kis leves után második fogásnak is klassz. Nálunk ez volt a vasárnapi reggeli. ;)
Nemrég újra sütöttem, s most alkalmam volt felavatni a klassz új pitekészítő célszerszámot. :D










Hozzávalók 4 db májas táskához:
1 csomag leveles tészta (itt most 4x125g-os kiszerelésű)
50 dkg csirkemáj
1 fej vöröshagyma
rozmaring
kakukkfű
majoránna

bors
1 ek. mangalicazsír
1 tojás

  1. A tésztát szobahőmérsékleten kiolvasztjuk.
  2. A májat megtisztítjuk, hideg vízben átmossuk, majd ~2x2 cm-es kockákra vágjuk. A hagymát finomra vágjuk.
  3. Egy serpenyőben felolvasztjuk a zsírt üvegesre pirítjuk rajta a hagymát. Rátesszük a májat, átforgatjuk, fűszerezzük -sóval, borssal, fűszerekkel-, majd fedő alatt pár perc alatt készre pároljuk. A fedőt levesszük és kicsit elpárolunk a levéből, ha túl sok lenne. Vigyázzunk, ne szárítsuk ki a májat, akkor jó, ha marad egy kis szaftja. Ha kész, levesszük a tűzről és hűlni hagyjuk
  4. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra.
  5. A tésztalapokat lisztezett deszkára tesszük, egyenként kissé kinyújtjuk, majd a pitekészítővel kiszúrjuk és megmintázzuk. (Egy lapból egy pite készül.)
  6. A pitékhez a teli tésztakört a pitekészítő aljába tesszük. Szélét körben lekenjük tojássárgájával, majd belehalmozzuk a töltelék negyedét. Ráhelyezünk egy rácsozott tésztakört, majd "megformázzuk" a pitéket.
  7. A formázóból óvatosan kivéve, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, tetejüket lekenjük tojássárgájával, megszórjuk szezámmaggal és előmelegített sütőben ~20 perc alatt készre sütjük.














Tipp: Ha nincs pitekészítőnk, a tésztalapokat egyenként ~25x15 cm-es téglalappá nyújtjuk. A lapok egyik rövidebb oldalának közepén 3-4 bevágást ejtünk, ez lesz majd a táska teteje. A téglalapok ép felére halmozzuk a tölteléket. A tészta széleit körben lekenjük tojássárgájával, majd a vágott részt a töltelékre hajtjuk. A tészta széleit villával összenyomjuk, tetejüket lekenjük tojássárgájával, majd a fentiek szerint készre sütjük.

A tészta sütési hőfoka és ideje márkánként változó lehet, ezért nézzük meg a csomagoláson, mit ajánl a gyártó.


12 megjegyzés:

  1. Irtó jól néz ki! A nyers tészta betöltve pedig különösen tetszik. Ügyi vagy! :)
    Elárulok valamit: nem hiszed el, de a máj + tészta párosítást az egyik vendéglő utáltatta meg velem, amikor májas pizzát rendeltem. Aztán egyszer ettem májas fornettit, és azt hittem, ott maradok. :D Mégis úgy érzem, a tiédet szeretném, mert süt rőla, hogy nagyon finom. Olyan szeretettel csinálod, annyira látszik ám a képeken. :)

    VálaszTörlés
  2. Ez csodás! Még a benzinkúton is elcsábulok a csirkemájas burekasra. Ez nyilván 1000x finomabb!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Macskanyelv! :) Ha hiszed, ha nem, egyszer én is "ráfaragtam" egy májas pizzára. Olyan száraz volt a máj, mintha fűrészport ettem volna. Azóta nem is ettem olyat. :D Májas fornetti dettó. :D De én ezen már nem is csodálkozom. ;) Annyira örülök, hogy tetszenek a képek! Ez aztán a kedves dicséret!

    VálaszTörlés
  4. Muskátli Büfé: Örülök, hogy tetszik! Hát hiába... a máj ritka jó találmány. :D

    VálaszTörlés
  5. Ahhh, ez csodás. Ha én ezt a férjemnek elkészítem... (nagy kedvencek a májas ételek) :-)

    VálaszTörlés
  6. Köszi Marka! Remélem ízleni fog! :)

    VálaszTörlés
  7. Tiszta Amerika: "a tésztát szobahőmérsékleten kiolvasztjuk"

    VálaszTörlés
  8. A jó múltkori kóstoló is nagyon ízlett, úgyhogy vevő vagyok az újabbra is ezekből a helyes kis korongokból. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ennek igazán örülök! Már indulnak is! :)

      Törlés
  9. A pitesütő célszerszámot hol lehet kapni? Én is szeretnél egy ilyent. Nagyon gusztán néznek ki a pitécskék, meggyel jobban el tudom képzelni! üdv. Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági! Örülök, hogy tetszenek a piték! :)
      Ha a bevezető szövegben a félkövérrel írt pitekészítő szóra kattintasz, akkor a link "elvisz" a cookori.com oldalára, s ott megtalálod. :)
      ...és igen, meggyel is nagyon finom. Igazából az benne a jó, hogy bármivel megtölthetjük a pitéket, amit csak szeretünk. ;) Remélem tudtam segíteni!

      Törlés