Oldalak

2013. október 1.

Paradicsomos káposzta




...hát beköszöntött az ősz. Az igazi, nagybetűs Ősz. Lassacskán előkerülnek a fiókban lapuló receptek és szépen sorban elkészülnek a jó kis laktató, melengető őszi-téli ételek. :) Egyik kedvencem a paradicsomos káposzta. Micsoda meglepetés! :D Ez is, mint csaknem az összes káposztás étel itthon "csak" nekem készül. Ilyen alkalmakkor kétfélét főzök, mert bizony nem járja, hogy csak az egyikünk lakjon jól. ;)




Hozzávalók 4 személyre:
1 kg káposzta tisztítva
1 l házi paradicsomlé
1 kis fej vöröshagyma
fél kk. köménymag
5 ek. olívaolaj
4 ek. sima liszt
cukor (ízlés szerint)




  1. A káposztát cikkekre vágjuk -torzsájától megfosztjuk-, majd vékonyan felszeleteljük. A hagymát apró kockákra vágjuk.
  2. A káposztát sóval, köménymaggal ízesített vízben félpuhára -kicsit még roppanjon- főzzük.
  3. Míg a káposzta fő, elkészítjük a paradicsomos alapot.
  4. Egy lábasban felhevítjük az olívaolajat, rátesszük a hagymát, köménymagot, és addig pirítjuk, míg a hagyma szép aranyszínű lesz. Ekkor ráhintjük a lisztet, átpirítjuk, majd apránként felengedjük a paradicsomlével. Közben sűrűn kevergetjük, nehogy csomós legyen a szósz.
  5. Az elkészült paradicsomos alapba egy szűrőkanállal áttesszük a káposztát, átkeverjük. Tetszés szerint hígíthatjuk a káposzta főzőlevével. Ízesítjük sóval, cukorral, összeforraljuk és már tálalhatjuk is.





...fokhagymás sült oldalassal, friss ropogós kenyérrel... :)

6 megjegyzés:

  1. Milyen rendes asszonyka vagy, hogy azuradnak mást főzöl, ha nem szereti, amit te. Jó nagy mákjuk van velünk, mi?! :D Én is kétfélét főzök, ha aznap nem egyezik az ízlésünk.
    Sosem ettem még paradicsomos kápit, de szerintem nem köpném vissza a kóstolót, mert elvileg az aprókáposztát kedvelem, a paradicsomos hús szaftját is, szóval ha ezek ketten összeházasodnak egy tálban, akkor az már csak jó lehet. :)

    VálaszTörlés
  2. :D Ugye, hogy ugye? De aranyosak, mert ezt azért sokszor a tudtunkra adják. :)
    Könnyen elképzelhető, hogy ízlene. A biztonság kedvéért, küldök kóstolót. :D

    VálaszTörlés
  3. Így még én sem készítettem, levesnek szoktam így paradicsomosan, füstölt hússal. Finom lehet, teszek egy próbát.
    A kétfele főzés ismerős nagyon is:-)

    VálaszTörlés
  4. Tyűűű... De jó! Remélem ízleni fog Nektek is! :) ...és akkor elég egyfélét főzni... ;)

    VálaszTörlés
  5. Imádom a paradicsomos káposztát, én nem szoktam külön előfőzni a káposztát, hanem a paradicsomos szószban főzöm meg. Az előfőzés miért jó? Tényleg érdekel! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Csongi! :) Őszintén szólva így "örököltem" a receptet. De valószínű akkor lehet igazán praktikus, ha kicsit öregecske a káposzta, mert egy kicsit szelídül az íze. Ez az együtt főzés nagyon tetszik! Ha lesz ifjabb káposztám kipróbálom. :)

    VálaszTörlés