Oldalak

2013. december 21.

Angol karácsonyi puding









Ehhez a sütihez igen hosszú és egy kicsit rögös út vezetett, de azt kell mondjam, nagyon megérte. :D Sok-sok éve az egyik kedvenc karácsonyi tv műsorom a Karácsonyi ének. Már nem is tudom hányszor láttam, de akárhányszor ráakadok, mindig megnézem. :) Először ebben a filmben láttam karácsonyi pudingot és már akkor szöget ütött a fejembe, hogy miféle puding lehet ez, hisz nem is hasonlít arra, amit mi ismerünk. Később Agatha Christie - A karácsonyi puding című novellájából készült filmet nézve újra "találkozunk". A történetben Poirot ismét nyomoz; többek között egy eltűnt drágakő után, ami végül a karácsonyi pudingból kerül elő. :) ...és én bőszen elkezdtem receptek után kutatni, ami nem kis fejtörést okozott. Végtelen számú receptet és leírást találtam. De hol egy-egy hozzávaló hiányzott, hogy olyan bonyolult volt az elkészítés, hogy feladtam. Aztán tavaly először mégis nekiláttam. ...én ezt a sütit elkészítem, történjék bármi. Újra elkezdődött a recept-böngészés. Olvastam és olvastam, míg végül oda lyukadtam ki, hogy ha már ilyen sokféleképp készítik és Angliában szinte minden családnak saját, titkos receptje van, akkor én is elkészítem a miénket. Így már nekünk is van saját karácsonyi puding receptünk. :) De ez egyáltalán nem titkos és nincs is benne semmi bonyolult; csak rengeteg gyümölcs és sok-sok szeretet. :D




 




Hozzávalók 2 db 1 l-es kerek sütőtálhoz:
20 dkg aszalt szilva
15 dkg mazsola
10 dkg aszalt sárgabarack
5 dkg vörös áfonya
5 dkg kandírozott narancs és citromhéj vegyesen
10 dkg mogyoró (lehet dió, vagy mandula)
1 db savanykás alma
15 dkg zsemlemorzsa
10 dkg sima liszt
10 dkg olvasztott vaj
10 dkg barna cukor
3 db tojás
2 dl tej
2 ek. rumaroma
1 kk. őrölt fahéj
1 kk. őrölt gyömbér
fél kk. őrölt szegfűszeg
csipet só

Vaj a tálak kikenéséhez.


  1. A mazsolát átmossuk, lecsepegtetjük. Az aszalt szilvát és barackot felaprítjuk, majd a többi gyümölccsel együtt egy tálba tesszük. A tejet meglangyosítjuk, elkeverjük benne a rumaromát, majd a gyümölcsökre öntjük. 
  2. A sütőt előmelegítjük 175°C-ra.
  3. A száraz hozzávalókat egy tálba mérjük. Hozzáadjuk a fűszereket, az olvasztott vajat, az elhabart tojásokat, a hámozott, reszelt almát, majd a gyümölcsöket a tejjel együtt. Az egészet jól összedolgozzuk.
  4. A tálakat kikenjük vajjal és jó háromnegyedéig megtöltjük a gyümölcsös keverékkel. A tetejét elegyengetjük, majd alufóliával letakarjuk őket.
  5. Egy magas falú tepsibe tesszük az előkészített pudingokat, a tepsit felöntjük vízzel -legalább a tálak feléig érjen-, majd betesszük őket a sütőbe és 3-3,5 óra alatt készre gőzöljük a pudingokat. Ha letelt az idő, a tálakat óvatosan kiemeljük a vízfürdőből, a fóliát levesszük, majd ~20 perc pihentetés után tálra borítjuk az elkészült pudingokat.








4 megjegyzés:

  1. Le a kalappal előtted! Nagyon ügyes vagy! Csak bámulom itt a képeket, újra és újra elolvastam a receptet, de akárhogy nézem, mindig az fogalmazódik meg bennem, hogy az Ági-féle karácsonyi puding nagyon finom lehet. Na nem mintha a többszörös nézegetés azért történt volna, hogy hátha találok majd benne kivetnivalót. :D Olyan érdekes, hogy én is úgy voltam ezzel a tradícionális angol recivel, ahogy te: csodálkoztam rajta, hogy lehet ez puding, amikor nem is olyan az állaga. Nekem is izgatta a fantáziámat, és most nagyon örülök, hogy te kikísérlezteztél egy sajátot. Irtó guszta és most azonnal meg tudnék enni belőle egy jó nagy szeletet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) De kedves vagy! Köszönöm! ♥ Igen, tényleg sokáig csak terv volt, de aztán végre rászántam magam és megérte. Hihetetlen, hogy milyen sokféle leírás van róla. Ez persze közel sem a tradicionális angol puding, de azért erősen hasonlít. :D A szervírozásban is óvatosabb vagyok. Eredetileg nyakon öntik brandyvel és meggyújtják, de én ezt inkább kihagyom. :) Csak szépen elmajszolgatjuk szeletenként. Úgyhogy most neked is küldök! :D

      Törlés
  2. Agikam! Csodasak a receptjeid, fotoid; gyakran latogatlak! Ezuttal szeretnek kellemes Karcsonyi Unnepeket es nagyon boldog Ujevet kivanni -sikerekkel, jo egeszseggel! Puszi, Torma :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ♥ :D Drága Torma! Nagyon-nagyon köszönöm a kedves szavakat! :) Én is nagyon boldog, békés ünnepeket kívánok Nektek! Millió puszi: Ági

      Törlés