Oldalak

2014. január 25.

Zellerkrémleves








Ezer éve nem főztem zellerkrémlevest. :) Épp itt volt az ideje. Nem is tudom, mikor ettem először zellert. Persze húslevesben, sárgaborsó levesben szerettem az ízét, de magát a zellert nem szívesen ettem meg. Aztán egyszer rávettem magam és a húslevesben főtt darabkából ettem egy picit. Hát így kezdődött. Nem mondom, hogy rajongásig odavagyok érte, de most már jó ideje szeretem. Nagyon finom, fűszeres, egészséges zöldségnek tartom, ami nagyon jó ízt kölcsönöz a vele készült ételeknek. :) No ez az íz ebben a krémlevesben hatványozottan érezhető. 









Hozzávalók 4-6 személyre:
50 dkg zeller (tisztítva)
1 l húsleves alaplé
1 kis fej vöröshagyma
szerecsendió
tárkony

2 ek. olívaolaj
3 ek. tejföl
1 ek. sima liszt
víz

A tálaláshoz 2-3 szelet gyökérkenyér és néhány vékonyra szelt zellerkarika.


  1. A zellert és a vöröshagymát apró kockákra vágjuk. Egy lábasban felhevítjük az olívaolajat. Rátesszük a hagymát és zellert, majd 5-6 perc alatt aranyszínűre pirítjuk őket.
  2. Felöntjük annyi alaplével, ami épp ellepi a zöldségeket, majd fűszerezzük pici sóval, szerecsendióval és tárkonnyal és közepes lángon puhára főzzük.
  3. Ha a zeller megpuhult, botmixerrel pürésítjük. Visszatesszük a tűzre, felöntjük a maradék alaplével, némi vízzel, majd újra forraljuk.
  4. A tejfölt kikeverjük liszttel, hígítjuk pici vízzel, majd besűrítjük vele a levest. Ízlés szerint adunk még hozzá vizet, fűszerezzük, ha kell, majd ismét felforraljuk.
  5. Egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk, majd megpirítjuk rajta a -héjától megfosztott- kockákra vágott kenyeret és a vékonyra szelt zellerkarikákat. Tálaláskor ezekkel "díszítjük" a levest.










2 megjegyzés:

  1. Milyen jól néz ki ez a zellerkrémleves ebben a szép tányérban! Nagyon szívesen belekóstolnék, pedig én is úgy vagyok a zellerrel, ahogy te régen. De krémlevesnek egyszer ettem már, és ízlett. :) A tiéd nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszi! Hű... az klassz, akkor küldök is egy tányérral! :)

      Törlés