Oldalak

2014. április 5.

Mézes-fűszeres sült fokhagyma












Fokhagyma bárhogy, bárhol, bármikor, minden mennyiségben. :D Ez esetben éppen sütve, amiből fantasztikus, hogy mennyit meg bírunk enni. Eddig csak hébe-hóba készítettem így a fokhagymát, mert többnyire húsok kísérőjeként kerül a tepsibe. A minap viszont újra láttam a tv-ben Lorraine Pascale műsorát, amiben az egyik étel történetesen sült fokhagyma volt camembert sajttal. Így hát újra elkészítettem. Sajna sajt most épp nem volt itthon, de bátran állítom, hogy anélkül is igen jó kis csemege. :) Mi most hagymás kenyérből készült pirítóssal ettük. A hagymához is hagymát eszünk! :D









Hozzávalók személyenként:
1 nagy fej fokhagyma
2 ágacska friss rozmaring
2 ágacska friss borsikafű

frissen őrölt bors
olívaolaj
1 ek. méz

  1. A fokhagymát éles késsel -óvatosan- félbe vágjuk. 
  2. Egy tálkába olívaolajat csorgatunk, gondolatnyi sót és borsot hintünk bele, majd vágott felével lefelé a beletesszük a fokhagymát. Mellérakjuk a rozmaring és borsikafű ágakat, majd megcsorgatjuk mézzel.
  3. 175 °C-ra előmelegített sütőben ~20-25 perc alatt krémesre sütjük. Pirítóssal tálaljuk.











A sütési idő függ a fokhagyma méretétől, ezért jobb, ha ellenőrizzük. A fejet kézzel óvatosan megnyomjuk és ha puhának érezzük a gerezdeket, kész. :)

12 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik és csodásan néz ki! Én is odaülnék közétek, hogy együtt eszegessük. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyere, gyere! Most készül a következő adag és a kenyér is pirul már! :D

      Törlés
  2. Öszefutott a nyál a számban :-) Nagyon szeretem! És a képek is csodaszépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nelli, köszönöm! :) Örülök, hogy tetszik!

      Törlés
  3. Én is láttam, azóta is vár a halom fokhagyma a sorára, már csak neki kéne állni. :) Csodás fotók, nagyon guszta lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) De jó! Köszi, örülök, hogy tetszenek a fotók! Kész csoda, hogy egyáltalán sikerült lefotózni, mert oltári, milyen gyorsan elkopik. :D

      Törlés
  4. Nagyon-nagyon guszta, annyira kívánatos! :) Szeretjük a fokhagymát, ebben a formában is igazán finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! :) Bizony, finom! Nem lehet abbahagyni. :) ...illetve lehet, ha elfogy. :D

      Törlés
  5. Egyszer régen láttam ugyanezt a műsort, azóta keresem ezt a receptet, köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Örülök. :) Én köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  6. Üdv! A sajtot
    mikor kell rátenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hajnalka! Elnézést a késői válaszért. A sajtot nem kell rátenni. Az eredeti recept szerint, mikor sül a fokhagyma, később mellé kerül a sütőbe a camembert sajt, aminek a tetejét előzőleg be kell vágni kereszt alakban. Beteszem ide a receptet linkjét, remélem segíteni fog. :)
      https://www.bbc.co.uk/food/recipes/camembert_and_roasted_81995

      Törlés