Oldalak

2014. szeptember 20.

Fűszeres csirkemellsonka









Már olyan régóta ki akartam próbálni, hogy milyen is házi csirkemellsonkát készíteni. Azután megláttam itt igaz pulykából; és itt is. A csajok mindketten olyan guszta házi felvágottat készítettek, hogy muszáj volt nekem is kipróbálni. Igaz, én szalonna helyett sütőzacskóba bugyoláltam a húst. :D Arról volt "halvány" sejtésem, hogy jobb lesz, mint a bolti, de hogy kb. két evésre megesszük, arról nem. :D Igaz, ehhez hozzájárult az is, hogy -nagy bánatunkra persze ;)- nem lehet belőle olyan "hajszálvékony" szeleteket vágni, amin át lehet látni. Azt hiszem legközelebb dupla adagot készítek... vagy triplát... 






Hozzávalók:
1 egész csirkemell
3 gerezd fokhagyma
tej 

oregánó
majoránna
bazsalikom
rozmaring
3 ek. olívaolaj
1 ek. őrölt paprika
1 ek. víz

  1. A csirkemellet megtisztítjuk, lebőrözzük, kicsontozzuk. A húst zárható dobozba, vagy fedeles tálba tesszük. A fokhagymát lereszeljük, a húsra szórjuk. Annyi tejjel öntjük fel, ami ellepi a csirkemellet. Lefedjük a dobozt/tálat és egy éjszakára, vagy akár egy egész napra betesszük a hűtőbe pácolódni.
  2. Másnap a húst kivesszük a fokhagymás tejből. Leitatjuk róla a nedvességet, majd bekenjük az olívaolajban elkevert fűszerekkel. A sütőt előmelegítjük 190°C-ra.
  3. A csirkemellet sütőzacskóba tesszük a visszamaradt fűszeres olajjal együtt. Egy kanálnyi vizet öntünk alá, lezárjuk a zacskót, majd tepsire téve betesszük az előmelegített sütőbe és ~30-35perc alatt készre sütjük. 









Ha a hús elkészült, a zacskót felvágva tovább piríthatjuk; én nem tettem, nem akartam, hogy kiszáradjon. Így nagyon puha, omlós lett és szaftos maradt a csirkemellsonka. :) Reggelire, vacsorára, csemetéknek "suliszendvicsbe", vagy hétvégi "kirándulós" szendvicsbe is klassz lehet.

7 megjegyzés:

  1. Háhá.... nagggyon guszta lett. :) Meg tudom érteni, hogy hamar elfogyott. Szörnyű, igaz?! :D Nagyon tetszik, hogy fokhagymás tejben pácoltad. Én is szoktam ilyet csinálni, mármint a húst vagy májat így pácolni - nagyon jót tesz neki tényleg. A sütőzacsit csak egyszer próbáltam, az valami fóliaszerű izé volt, és miután kész lett a hús, a zacsi porrá tört. :D Na azóta se próbáltam. Majd muti már, hogy te melyik fajtát használtad!
    Ha nagyon szépen nézek, kapok egy kis kóstolót?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még szép, hogy tetszik kapni kóstolót! :D
      Igen, a fokhagymás tej jó találmány. Tényleg a máj is milyen finom lesz tőle. :)
      Sütőzacskót én sem használok sűrűn, de most jó ötletnek bizonyult, mert így nem kellett sütés után sütőtálat mosogatni. ;)

      Törlés
  2. Csodás - ez a baj a finom ételekkel, hogy elillannak még az előtt, hogy komolyabban belakmározhatott volna belőle a család :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Milyen igazad van! Többet kell gyártani. ...vagy sűrűbben. ...de inkább többet és sűrűbben. :D

      Törlés
  3. Hű, nagyon-nagyon guszta lett, látszik is a fotókon, hogy mennyire finomságos! :) Valószínűleg sokkal egészségesebb és finomabb, mint a bolti társai. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) De aranyos vagy! Hát bizony, gyorsabban elkopott, mint bármelyik bolti, ami valaha előfordult nálunk. ;) Holnap készítem a következő adagot. :D

      Törlés