Oldalak

2014. november 13.

Körtés-gomolyás falatok









Szeretem az édes és sós ízeket együtt. :) A kakukkfű és a méz amúgy is klassz páros, a fokhagymával kiegészülve pedig egészen különleges ízt adnak a körtének és gomolyának. Még szerencse, hogy sikerült szép körtéket szerezni, így még párszor biztosan elkészül ez a csemege, ami lehet akár egy gyors ebéd, vagy vacsora, de előételnek is remekül beillik.






Hozzávalók 4 személyre:
8 kis szelet félbarna kenyér
1 nagy körte
10 dkg gomolya sajt
2 ek. méz
1 gerezd fokhagyma
vaj
1 ág friss kakukkfű


  1. A körtét megmossuk, magházát kiszedjük, majd vékony cikkekre vágjuk. A mézet serpenyőbe tesszük, beletépkedjük a kakukkfű-leveleket, majd felforrósítjuk. Rátesszük a körteszeleteket és néhány perc alatt átsütjük a kakukkfüves mézben.
  2. Míg a körte készül, megpirítjuk a kenyérszeleteket. Fokhagymával enyhén bedörzsöljük, majd kevés vajjal megkenjük őket.
  3. A gomolyát a még meleg pirítósokra morzsoljuk, majd a sajt tetejére tesszük a körteszeleteket. A serpenyőben maradt kakukkfüves mézzel megcsorgatjuk.








 A receptet megtaláljátok a Kifőztük novemberi számában is. :)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik. Egyébként is szeretem a körtét. Gomolyát még nem ettem, de kíváncsi vagyok rá. Így együtt biztosan szépen kiegészítik egymás ízét. Igencsak megkívántam. :) Gyönyörű a kenyér is alatta! Nekem sajnos sosem sül ilyenre a héja, pedig most kísérletezem a hőfokokkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! No akkor mindjárt készítem neked frissen és repítem, hogy megkóstolhasd! :)
      :D Örülök, hogy tetszik a kenyér is. Ez most egy gondolatnyival tovább maradt a sütőben a szokásosnál, ráadásul félbarna és még rá is pirítottam, így aztán majdnem sötét lett. ;)

      Törlés
  2. A nap bármely időszakában szívesen falatoznám, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Akkor már küldöm is, vacsorára épp odaér! ;)

      Törlés
  3. Húh, ez aztán isteni lehet! Tetszik! :)

    VálaszTörlés