Oldalak

2015. január 4.

Garnéla tempura









Szeretjük a halat; legyen az édes vízi, vagy tengeri. Emellett párom a különféle tengeri herkentyűket is igen kedveli. Részemről a kedvelés egyelőre kimerül a garnéla-evészetben, tekintve, hogy ezen kívül nemigen kóstoltam még másik herkentyűt. :D Az utóbbi időben egyrészt életmódváltás -párom részéről, bár én is lelkes támogatója és több-kevesebb sikerrel alkalmazója is vagyok-, másrészt az ünnepek miatt igen sűrűn került az asztalra ilyen eledel. Bevallom hősiesen, hogy bizony volt közte előre bundázott garnéla is. Hát az valami nagyon jó találmány! :D Az ember felhevít egy kevés olajat és kereken 4 perc alatt aranybarnára és ropogósra süti a rákocskákat. Egy kis vegyes saláta és már kész is az ebéd, vagy vacsora. Egyik nap párom hozott előfőzött garnélát is, így ezekre most saját gyártású bunda került. :) 






Hozzávalók 4 személyre:
30 dkg előfőzött, fagyasztott garnéla
3 ek. kukoricaliszt
5 ek. sima liszt
1 nagy tojás

bors
jeges víz


  1. A garnélát szobahőmérsékleten kiolvasztjuk, papírtörlőn leszárítjuk.
  2. A tészta hozzávalóit tálba tesszük, majd a jeges vizet fokozatosan adagolva, villával kikeverjük a tésztát. A víz mennyisége tetszőleges, attól függ, milyen vastag bundát szeretnénk. Én most sűrű palacsintatészta állagúra készítettem.
  3. A garnélákat egyenként megforgatjuk a tésztában és bő forró olajban -egyszer átforgatva- pár perc alatt aranybarnára és ropogósra sütjük. Nem kell hosszú ideig sütni, mert rágós lesz. Frissen, salátával, vagy mártogatóssal tálaljuk.








 Mi most svéd gombasalátát ettünk mellé. :)

4 megjegyzés:

  1. Nem fogod elhinni, de szinte az egyetlen tengeri herkentyű, amit finnyogás nélkül meg tudok enni, az a garnéla. A többit finnyogások közepette sem tudom leküzdeni. :D Én a garnéla picike változatát szerettem meg még Kanadában, amit csak simán vajon futtattak meg. Az valami isteni étel! Sajnos azóta sem ettem ilyet. Ez a bundázott variáció is biztos ízlene.
    Az életmódváltást én is támogatom, mi is rajta vagyunk az ügyön,ésremélem, idén sikerül is betartani. Támogathatnád ezt egy kis bundázott garnéla küldeménnyel. :D ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De jó! Hát akkor nincs más hátra, mint nagyra nyitni az ablakot, mert ezt a nemes célt mindenképp támogatnom kell nagyobb mennyiségű bundás garnéla azonnali postázásával! :D Hmmm... ez a vajas "dolog" most kíváncsivá tett. Én is a kisebbekkel kötöttem barátságot még régen, csak én rákkoktél formában. Na az is egy jó találmány. :)

      Törlés
    2. Az ablak nyitva, és a nagy erejű szél hátán már meg is érkezett az ebédünk. Örök hála és köszönet érte! :D

      Törlés