Oldalak

2015. február 12.

Fokhagymaszószos hús









Ez az egyik legjobb dolog, ami levesben főtt hússal történhet. ...amennyiben szárnyas volt az illető. :D Nagyon szeretem ezt az ételt, egyik gyerekkori kedvencem, mégis ritkán főztem -eddig-, mert valahogy mindig elkopott a hús a levessel. Most osztottam, szoroztam és annyival több húst főztem a levesbe, hogy maradjon szószos húsnak is. Anyut felhívtam egy kis telefonos segítségért, mert rég volt, mikor utoljára ilyet főztem. :) ...amikor a fokhagyma illata belengi a konyhát... :D Imádom! A petrezselyem remekül ellensúlyozza a fokhagyma karakteres aromáját. Friss kenyérrel, vagy kiflivel nagyon finom eledel! :)






Hozzávalók 2 személyre:
2 egész -levesben főtt- csirkecomb
2 dl csirkehúsleves
2 dl tej
~2 dl víz
5-6 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
4 ek. olívaolaj
3 ek. sima liszt

bors

  1. A csirkecombokat lebőrözzük, óvatosan kicsontozzuk -úgy, hogy a hús nagyjából egyben maradjon-, majd félre tesszük. 
  2. Egy lábasban felhevítjük az olívaolajat. Rátesszük a fokhagymát, lisztet és kevergetve átpirítjuk. Folyamatos keverés mellett felengedjük a húslevessel, majd tejjel és végül vízzel hígítjuk. Ez utóbbi mennyisége ízlés kérdése, ki mennyire szereti sűrűn a szószt.
  3. Beleszórjuk a finomra vágott petrezselymet és sóval -óvatosan, mert a húsleves és a hús is sós-, borssal ízesítjük a szószt. Átforraljuk.
  4. A húst a szószba tesszük, majd kis lángon tartjuk, míg a hús is átforrósodik. Tálaláskor meghintjük egy kevés finomra vágott petrezselyemmel.








13 megjegyzés:

  1. Levettél a lábamról! Még sosem kóstoltam ilyen ételt, de tutira nagyon szeretném. Igaz, én nem készítettem még klasszikus értelemben vett húslevest, de most, hogy látom ezt a fnomságot, két legyet üthetnék egy csapásra: leves és fokhagymaszószós hús lehetne a jutalmam. Hmmmm.... :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Ennek igazán örülök! Bizony, ez a jó a húslevesben. ...ez is. :D Addig is, míg el nem készül nálatok, szedek egy szép nagy adagot egy dobozba, jól lezárom, hogy ki ne hűljön és már indítom is! ;)

      Törlés
    2. Jaj, de jó nekem, finomat ebédelek, köszönöm! ♥

      Törlés
  2. Istennő vagy! A receptet már mentettem is, bár nálunk is turbózni kell majd a hús mennyiségét külön erre a finomságra, mert amúgy elfogy szépen a levessel és zöldséggel. Ha már viszek, akkor viszek mindent: a terítéket is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De örülök, hogy ennyire tetszik! :)
      ...igen... nálunk duplán turbózni kellett, mert Csemetének is főztem bele plusz csirkemellet. :D Majdnem megállt a kanál a kész levesben. :D

      Törlés
  3. Imádom a fokhagymás husikat, úgyhogy ez az étel nagyon elnyerte a tetszésemet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy neked is tetszik! Remélem ízleni fog, ha kipróbálod! :)

      Törlés
  4. Enis megcsinaltam.igaz sult csirkemellhez de isteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) De jó! Bizony sültekhez is finom. ;) Örülök, hogy ízlett! :)
      Köszönöm, hogy megírtad!

      Törlés
  5. Most találtam meg a receptedet. Anyukám csinálta , én nagyon szeretem. Ö tej nélkül csinálta.

    VálaszTörlés