Oldalak

2015. március 8.

Kuglóf












Szeretem ezt a sütőformát... Még Messze-mamáé volt. ♥ Anyu néhány éve nekem adta, így most már én vigyázok rá. :) ...eddig olyannyira vigyáztam, hogy csak egyszer sütöttem benne. Sokszor levettem én a polcról, elnézegettem, megszeretgettem, azután visszatettem. Ezután viszont rendszeresen használni fogom, mert nagyon szép, s utóvégre mégis csak ez volna a lényege. :) S bár most én kuglófot sütöttem benne, igazából ez egy tortaforma. ...ki tudja... talán nem is olyan soká készül majd egy torta is... ♥














Hozzávalók 6-8 személyre:
40 dkg sima liszt
8 dkg vaj
8 dkg cukor
3 tojássárgája
2,5 dl tej
2 dkg friss élesztő
5 dkg mazsola
1 citrom reszelt héja
1/2 kk. őrölt Bourbon vanília
csipetnyi só


  1. Az élesztőt egy csipet cukorral ~1 dl langyos tejben felfuttatjuk.
  2. A cukrot a vajjal és a tojássárgájával jó habosra kavarjuk, majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a maradék tejet, citromhéjat, vaníliát. Elkeverjük, majd beleszitáljuk a lisztet, beleszórjuk a megmosott, leszárított mazsolát és fakanállal -vagy géppel- szép simára dolgozzuk a tésztát
  3. A tésztát zsírozott, lisztezett formába öntjük, majd huzatmentes helyen ~50 percig kelesztjük. 
  4. A megkelt tésztát 190°C-ra előmelegített sütőben ~35-40 perc alatt -tűpróba- kisütjük. 
  5. A formából óvatosan kivéve, rácsra téve kihűtjük. Tálaláskor porcukorral meghintjük.














Hagyományos kuglófsütőben kicsit rövidebb lehet a sütési idő. Az eredeti -Horváth Ilona- recept 30 percet ír. 



9 megjegyzés:

  1. Milyen szép ez a sütőforma, és milyen szemet gyönyörködtető kuglófot sütöttél benne! :) Messze-mama nagyon örülne, ha látná, hogy az unokája ilyen szépet alkotott a régi sütőformában. :) Nagyon szeretném a kuglófodat, az biztos. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ♥ De nagyon aranyos vagy! Köszönöm! :) Most csupa-csupa mosoly vagyok! :) Gyere, már teszem is a tányérodra. Tartsd a bögréd, mert főztem hozzá kakaót is!

      Törlés
    2. Most meg én mosolygok, mint a vadalma, mert olyan fincsi a kuglóf, hogy attól csakis jókedve lehet az embernek, pláne, hogy kakaót is kaptam mellé. ♥

      Törlés
  2. Nagyon szép a kuglóf is, a forma is! :)

    VálaszTörlés
  3. Szép a forma, szép a kuglóf, szép a rózsás kép; de legszebb az emlék, mit most Te eszembe juttattál - az én apai nagyszüleimet és is Messzi Nagyinak és Messzi Tatának hívtam ... (én most nem is hüppögök, hiába néz úgy ki). Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de aranyos vagy! Köszönöm szépen! :) Küldök neked egy nagy szeletet egy bögre lélekmelengető kakaóval! ♥

      Törlés