Oldalak

2015. április 29.

Sajtos karfiol












Szeretem így a karfiolt, sűrű mártásban, jó sok sajttal. :D Általában köretnek készítem, ha vendégek jönnek -és tudom róluk, hogy szeretik a karfiolt- de most egy klassz salátával főételként is megállta a helyét. Főleg, hogy csak én ettem. ;) ...persze nem egyszerre. :D








Hozzávalók 4 személyre egy 21 cm átmérőjű sütőtálhoz:
80 dkg karfiol (tisztítva, rózsáira szedve)
1 ek. citromlé
3 ek. vaj
3 ek. sima liszt
4,5-5 dl tej
3 ek. reszelt parmezán

bors
szerecsendió
reszelt edami és maasdamer sajt a tetejére


  1. A karfiolt kevés sóval, citromlével ízesített vízben félpuhára főzzük. Óvatosan lecsepegtetjük, melegen tartjuk. 
  2. Vajból, lisztből és tejből sóval, borssal és szerecsendióval ízesített sűrű besamelmártást főzünk. Belekeverjük a reszelt parmezánt. 
  3. A karfiolt tálba rendezzük, rákanalazzuk a parmezános mártást, a tetejét megszórjuk reszelt sajttal, majd 200°C-ra előmelegített sütőben készre sütjük.











A receptet megtaláljátok a Kifőztük áprilisi számában is. :)

Az étel BergHOFF sütőtálban készült.

3 megjegyzés:

  1. Hű, én ezt ám nagyon szeretem, pedig nem vagyok nagy karfiolrajongó. De pont ez az egyik elkészítési módja, ahogy boldogan megeszem. :) Kérhetek kóstolót? :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De jó! Na akkor már indítom is; de nem ám csak kóstolót, hanem két szép adagot! :) ...némi plusz sajttal a tetején.

      Törlés
    2. Kösziiii! :) Te aztán tudod, mitől döglik a légy, avagy mitől alél el Gabika! :D

      Törlés