Oldalak

2015. augusztus 18.

Mini fahéjas-lekváros csigák












Valamiért igen kedvelem a mini csigákat. ...amennyiben péksüteményről van szó. :D A fahéjasat pedig különösen. Mikor megláttam kedves barátnőm -Macskanyelv- gyors leveles tészta receptjét azonnal tudtam, hogy ezt ki kell próbálni. :) Roppant szimpatikus recept! ...és tényleg pillanatok alatt elkészül a tészta. Most épp az idő is úgy áll, hogy bátran bekapcsolhatjuk a sütőt, szóval semmi sem tántoríthat el, hogy elkészüljön egy újabb adag. :D Én az eredetihez képest kisebb mennyiségekkel dolgoztam -mert 20 dkg-os vaj volt itthon-, cserébe többször hajtottam. :D ...de csak mert a nagy lelkesedésben elfigyeltem a szöveget. Már ami a hajtogatások számát illeti. ;)












Hozzávalók 20 db-hoz:
20 dkg vaj
20 dkg sima liszt

~1 dl jéghideg víz
kevés sárgabarack dzsem vagy lekvár
4 ek. barna cukor
1 tk. őrölt fahéj
porcukor a szóráshoz 

  1. A lisztet, vajat és sót tálba tesszük, majd összedolgozzuk, míg morzsalékos nem lesz.
  2. Hozzáadunk annyi vizet, amitől a tészta szépen összeáll. Vigyázzunk, hogy ne dolgozzuk túl a tésztát. 
  3. Cipóvá formázzuk, majd fóliába csomagolva 30 percre hűtőbe tesszük.
  4. A pihentetett tésztát lisztezett felületen ~30x40 cm-es téglalappá nyújtjuk. Két rövidebb oldalánál fogva háromba hajtjuk, majd 90°-al elforgatjuk. Ezt a lépést még háromszor megismételjük.
  5. A kész tésztát fóliába csomagolva ismét betesszük a hűtőbe 30 percre.
  6. Miközben a tészta pihen, a sütőt előmelegítjük 200°C-ra.
  7. A tésztát lisztezett deszkán 30x40 cm-es téglalappá nyújtjuk. Halványan megkenjük lekvárral, meghintjük fahéjas cukorral, majd hosszabbik oldalánál fogva feltekerjük. 2 cm szélesen felszeleteljük, majd az így kapott csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk és előmelegített sütőben ~10 perc alatt készre sütjük. 
  8. Rácsra téve kihűtjük, porcukorral hintve tálaljuk.

 













Tipp: A tésztát tényleg csak gondolatnyi lekvárral kell megkenni -bár esetemből kiindulva talán el is hagyható :D-, mert ha sok a lekvár, a java sütés közben a megolvadt fahéjas cukorral együtt kifolyik a tésztából és édes, fűszeres karamellként a sütőpapíron landol. :D Ami egyébként nagyon finom és el is lehet ropogtatni a süti mellé, de azért mégiscsak jobb, ha a töltelék a tésztában marad. ;)

2 megjegyzés:

  1. Uhúúú, már úgy vártam, hogy a nagy várakozásban el is felejtettem, hogy kipróbáltad a "tésztámat"! :D :D Nagyon örülök neki! Olyan jópofák ezek a mini csiguszok! És tudod, nekem is a fahéjas az első számú kedvencem, a kakaós csak utána következik, de nagyon szorosan utána. :D Most igencsak megkívántam ezt a sütit, boldogan eszegetném, miközben a fotóidat csodálom. :v ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de aranyos vagy! :) Bizony, tényleg csuda klassz ez a tészta! :) Nyithatod az ablakot, mert ernyővel felszerelve érkezik az első adag mini csiga! Szorosan utána a második! ;) Köszönöm még egyszer a receptet! ♥

      Törlés