Oldalak

2015. december 14.

Tárkonyos csirkeraguleves házi tésztával









Nagyon szeretjük a raguleveseket. Sokszor főztem már csirkéből is, mert az az egyik kedvencünk. Házi tésztával viszont most készítettem először, de biztos nem utoljára. :) Gondoltam, hogy rizs, vagy "bolti" tészta helyett jó lenne bele valami, amitől kicsit más lesz. Persze nem olyan nagy ördöngösség tésztát gyúrni, inkább csak a formája miatt különleges, de így egy kicsit ünnepivé varázsolhatjuk a levesünket. :)










Hozzávalók 6 személyre:
A leveshez:
1 nagy csirkemellfilé
10 dkg kolozsvári szalonna
1 fej vöröshagyma
4-6 gerezd fokhagyma
3 sárgarépa
1 kis zeller
12 közepes csiperke
20 dkg zöldborsó (lehet mirelit is)
3 ek. olívaolaj
3-4 citromkarika

bors
morzsolt tárkony

A habaráshoz:
3 evőkanál tejföl
1 csapott ek. sima liszt

A tésztához:
10 dkg durumliszt
~50 ml víz



  1. A tésztához a lisztet elkeverjük kevés sóval és a vizet fokozatosan adagolva simára dolgozzuk. Tapadásmentes felületen ~5 perc alatt ruganyos tésztává gyúrjuk, fóliába csomagolva a hűtőbe tesszük ~1 órára pihenni. 
  2. A leveshez olívaolajon lepirítjuk az apró kockákra vágott szalonnát. Rátesszük a finomra vágott vöröshagymát és a felkockázott csirkemellfilét. Kevergetve addig pirítjuk, míg a hús kis színt kap. 
  3. Hozzáadjuk a zöldborsót, a kockára vágott zellert, a felkarikázott sárgarépát, fokhagymát és a cikkekre vágott gombát. Néhány percig kevergetve dinszteljük. Fűszerezzük, beletesszük a citromkarikákat, felengedjük vízzel és közepes lángon, ha kell a vizet pótolva puhára főzzük. 
  4. Miközben a leves fő, a tésztát lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk és tetszőleges -~2 cm-es- formával kiszaggatjuk. 
  5. A tejfölt a liszttel csomómentesre keverjük és behabarjuk a levest. Ha kell még fűszerezzük. Végül a tésztát is a levesbe tesszük és további 3-4 perc alatt készre főzzük. Forrón tálaljuk.









A receptet a Kifőztük decemberi számában is megtaláljátok. :)
 

2 megjegyzés:

  1. Ezt a finom levest már a magazinban is kiszúrtam, mert egyrészt én is raguleves párti vagyok, másrészt nagyon tetszik. A szív formára szaggatott házi tésztával tényleg nagyon mutatós, dupla öröm lehet kanalazni. :) Most nagyon megkívántam a levesedet, jól jönne egy tányérral ma délre. Kérhetek? :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de jó! Örülök, hogy tetszik! :D Én pedig örömmel szedem neked, gyere és üljünk asztalhoz! :)

      Törlés