Oldalak

2016. december 31.

Meggylikőr









Évek óta szemeztem a házi meggylikőrrel, de ezidáig -pontosabban idén nyárig- nem álltam neki. Most azonban a nagy eltevések közepette, valahogy elszámoltam a mennyiséget és kimaradt egy kevés friss gyümölcs. Sok receptet olvastam, és az arányok mindenhol közel ugyanazok. Igaz, mi itthon nagyjából szökőévente iszunk alkoholt és erős a gyanúm, hogy az elkészült itóka és a gyümölcs is inkább desszertekben fogja végezni, de annyi baj legyen. ;) Bár maga a recept nem most aktuális, de a likőr annál inkább. :)

Így hát én ezzel koccintanék virtuálisan és 
kívánok minden kedves olvasómnak nagyon boldog, 
egészségben, szerencsében gazdag új évet! 




 




Hozzávalók:
2 kg tisztított, mosott meggy (magostól)
50 dkg cukor
6 dl jó minőségű vodka
fél vaníliarúd (elhagyható)


  1. A gyümölcsöt óvatosan leszárítjuk és egy tiszta, száraz befőttesüvegbe -én 1,7 l-es üveget használtam- tesszük.
  2. Rászórjuk a cukrot, ráöntjük a vodkát, beletesszük a vaníliarudat, majd tiszta, száraz, sérülésmentes fedővel lezárjuk és feltesszük a kamrapolcra úgy nagyjából karácsonyig. :)
  3. Néha rálesünk, hogy mit csinál, óvatosan megmozgatjuk, bár ez főleg az elején izgalmas. A cukor idővel szépen feloldódik magától is és lassacskán, hónapok alatt elkészül a likőr.












6 megjegyzés:

  1. Megint sikerült ámulatba ejtened. :) Bár én sem vagyok nagy alkoholizáló, de ezt a likőrt biza örömmel megkóstolnám. A képek... ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó! Köszönöm! ♥
      Már töltöm is a pohárkákba, hogy megkóstolhasd. :) Egészségünkre! ;)

      Törlés
    2. Hmmm, de finom! Jó ötlet volt, hogy ilyen fincsi likőrrel kínáltál. Köszönöm! ♥

      Törlés
  2. Üdvözlöm, ez csak hagyományos kristály cukorral működik? Lehet helyettesíteni pl nyírfa cukorral? Köszönöm válaszát

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katinka! Sajnos nem tudom, hogy működik-e nyírfa cukorral. Próbáltam keresni, hátha találok választ, de nem jártam sikerrel.

      Törlés