Oldalak

2013. április 1.

Burgonyagombóc leves sonkával









Húsvétkor az ünnepi asztalról nekem nem hiányozhat a burgonyagombóc leves. Nagyon szeretjük, mégis ritkán készítek. Talán azért, mert év közben nemigen főzök sonkát. :) Bár ilyenkor kerül a fagyasztóba a sonkaléből egy-két adag -a burgonyagombócok mellé-, hogy legalább még egyszer asztalra kerüljön ez a leves; nehogy elfelejtsük jövő húsvétig, milyen az íze. :D







 

Hozzávalók 4 személyre:
1 sárgarépa
1 petrezselyem gyökér
1 kis fej vöröshagyma
3-4 burgonya
kis csokor petrezselyem
1 ek. zsír (a sonkalé tetejéről)
7 dl sonkalé
7 dl víz

bors
16 burgonyagombóc
15 dkg főtt sonka kockákra vágva

  1. A sárgarépát, petrezselyem gyökeret vékony karikára szeljük, a hagymát finomra vágjuk, a burgonyát felkockázzuk.
  2. Egy lábasban felhevített zsíron néhány percig együtt dinszteljük a hagymát, sárgarépát és gyökeret. Hozzáadjuk a kockákra vágott burgonyát, borsozzuk, majd felengedjük a sonkalével és a víz felével.
  3. Fedő alatt puhára pároljuk a zöldségeket. Felöntjük a maradék vízzel, ízesítjük petrezselyemzölddel és közepes lángon felforraljuk a levest.
  4. A gyöngyözve fövő levesbe tesszük a gombócokat és a sonkát és készre főzzük. Akkor jó, ha a gombócok feljöttek a leves tetejére.









3 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstolnám, mert még sosem ettem burgonyagombócot. Jól néz ki ez a levesed. Képzeld, én is tegnap főztem levest sonkaléből, csak az nem lett valami fantáziadús, koppincsoltam ui. saját magamtól. :D

    VálaszTörlés
  2. De jó! Egy rugóra jár az agyunk! :) Biztos finom lett. Gyakran a egyszerűbb ételek jobban ízlenek. Szerintem Te is szeretnéd ezeket a gombócokat. :)

    VálaszTörlés