Oldalak

2014. augusztus 22.

Nanaimo kocka









...végre! :D Már olyan sokszor "jött velem szembe" ez a sütemény; és mindannyiszor elhatároztam, hogy "Na most! Most megcsinálom!". De valami mindig hiányzott hozzá. A minap újból ráakadtam. Kiballagtam a kamrába, körülnéztem és elkezdtem sorra venni a hozzávalókat. Ahogy leltároztam, kiderült, hogy most semmiből nincs hiány. :D Klassz! Így végre elkészült! Igaz, több receptből gyúrtam össze, ezért izgultam, hogy milyen lesz a végeredmény. Kiderült, hogy kár volt -mármint izgulni-, mert Páromnak is nagyon ízlett. :D






Hozzávalók egy 20x20x5 cm-es formához:
Az alsó réteghez:
17 dkg darált háztartási keksz
8 dkg kókuszreszelék
5 dkg durvára vágott dió
12 dkg vaj
11 dkg porcukor
5 ek. holland kakaópor
1 tk. mandulaaroma

A vaníliás krémhez:
1 csomag főzés nélkül készíthető vaníliás krémpor (80 g)
5 dkg kókuszreszelék
0,5 dl tejszín
12 dkg vaj
12 dkg porcukor

A tetejére:
12 dkg jó minőségű étcsokoládé
1 ek. olívaolaj
2 ek. holland kakaópor

  1. Az alsó réteghez a porcukrot, vajat és kakaóport vízgőz felett -gyakran kevergetve- krémmé főzzük. A darált kekszet, kókuszreszeléket és diót tálba tesszük, majd hozzáadjuk a csokoládékrémet, a mandulaaromát és alaposan elkeverjük őket. A formát kibéleljük sütőpapírral, majd beleszórjuk a kókuszos-csokoládés kekszalapot; elegyengetjük, majd alaposan lenyomkodjuk. Míg elkészítjük a vaníliás krémet, az alapot betesszük a hűtőbe.
  2. A vajat habosra keverjük a porcukorral. A krémport kikeverjük a tejszínnel, majd a kókuszreszelékkel együtt a vajas krémhez adjuk és jól elkeverjük. Rásimítjuk a kekszes alapra, majd visszatesszük a hűtőbe, míg elkészítjük a csokoládémázat.
  3. A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk, majd belekeverjük a kakaóport és az olívaolajat. Egyenletesen elosztjuk a sütemény tetején. A kész süteményt 6-8 órára visszatesszük a hűtőbe. Ezután éles késsel -óvatosan- szeleteljük. Én most falatnyi kockákra vágtam. :)









Anyu is elkészítette -a krémen változtatott picit- és azt mondta, hogy nagyon finom!
Két nap alatt elfogyott náluk is. :D

Ihletadó receptek itt és itt. :)

7 megjegyzés:

  1. Hm, megszemléltem, megkívántam, elemletem egyet, és most bólogatok, hogy nagyon finom. :) A virágot pedig vázába tettem, mert az is nagyon megtetszett. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Kedves egészségedre! Örülök, hogy ízlik! Vegyél még bátran! A virágot szívesen, küldök mellé még pár szálat, hogy legyen egy szép csokrod! ;)

      Törlés
  2. Ági, nem fogod elhinni, erre a hétvégére én is ezt a sütit tervezem elkészíteni. :) Nagyon guszták a szeleteid, látszik a fotókon is, hogy mennyire finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, de jó! :D Akkor nagyon egyre gondoltunk! :) Örülök, hogy tetszik! Míg elkészül a Tiéd, küldök ebből kóstolót! ;)

      Törlés
  3. Kedves Ági! Szerinted esküvői sütinek mennyire alkalmas? A tejszínt kicserélném hullalára, a többi alkatrész szerintem nem érzékeny. Csak hogy ha nem hűtőhideg, akkor megmarad a tartása vajon? köszi! Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát azt hiszem, hogy ennek a sütinek pont a hűtés a gyengéje... Nem tudom, hogy hogyan viselkedne hűtés nélkül, és hogy milyen lenne, ha kicserélnéd a tejszínt... Azt hiszem, talán szerencsésebb volna egy olyan sütit választani, ami jól bírja a várakozást. ;) ...esetleg zserbó, vaníliás kifli, rugelach, vagy valami hasonló. :)

      Törlés