Oldalak

2017. október 24.

Sütőtökös csiga








 
Úgy néz ki, hogy már nem csak én szeretem itthon a sült tököt. :) A legutóbbi sütésnél eszembe jutott, hogy mi lenne, ha készítenék belőle valami süteményt. Igen ám, de reggelre a tepsiből a tökszeletkék jó része "elpárolgott". :D Így hát újabb sütés következett, amiből még melegen megmenekítettem a töltelékhez szánt mennyiséget. ;) ...mert hogy közben azt is kitaláltam, hogy mi készül majd belőle. A nyár elején sütött epres-bodzás csiga tésztája nagyon bevált, így most is ezt a receptet vettem alapul. A mascarpone krémmel és a fűszeres pirított tökmaggal igazán mutatós sütemény tekeredett, ...akarom mondani kerekedett belőle. :D


 

 




Hozzávalók egy 20x25 cm-es tepsihez:
A tésztához:
50 dkg sima liszt
2 dl langyos tej
0,5 dl víz
2,5 dkg friss élesztő
6 dkg cukor
7,5 dkg olvasztott vaj
1 tojás

1 kk. őrölt fahéj

A töltelékhez:
30 dkg sült tök
3 ek. porcukor
1 tk. őrölt fahéj
1 kk. őrölt gyömbér
2-3 ek. víz

A mascarpone krémhez:
10 dkg mascarpone
2 ek. porcukor

A fűszeres tökmaghoz:
10 dkg hántolt tökmag
5 dkg cukor
1 csipet só
1 kk. őrölt fahéj
0,2 dl víz


  1. A fűszeres tökmaghoz a hozzávalókat száraz, tapadásmentes serpenyőbe tesszük. Közepes lángon kevergetve addig melegítjük, míg a cukor a vízzel sziruppá nem olvad. Ezután figyelve, hogy a fahéjas szirup mindenhová jusson, addig kevergetjük, míg a víz elpárolog és a fűszeres szirup megszilárdul a tökmagon. Sütőpapírra borítva kihűtjük.
  2. A töltelékhez a sült tököt villával krémesre törjük, majd a többi hozzávalóval együtt simára keverjük.
  3. A tésztához a tejben egy kanál cukorral és egy kanál liszttel felfuttatjuk az élesztőt. A tojást kis tálkában elhabarjuk a vízzel.
  4. A lisztet, cukrot, sót, fahéjat tálba mérjük, majd a többi hozzávalóval együtt összeállítjuk a tésztát. Gombóccá formázzuk, majd 10 percet pihentetjük.
  5. A tésztát lisztezett deszkán ~30x50 cm-es téglalappá nyújtjuk és megkenjük a fűszeres sütőtökkrémmel.
  6. A tésztát a hosszabbik oldalánál fogva óvatosan feltekerjük, majd 12 egyforma részre vágjuk.
  7. A csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. 190 °C-ra előmelegített sütőben ~30 perc alatt készre sütjük. Rácsra téve kihűtjük.
  8. A csigákat porcukorral kikevert mascarpone krémmel és fűszeres tökmaggal díszítjük.














Természetesen a csigákhoz nem "csak" annyi krém jár, amennyit most a díszítéshez használtam; bátran kanalazzunk melléjük egy jó adagot a tányérra. :) A megmaradt fűszeres tökmagot pedig elropogtathatjuk egy esti film alatt. ;) 

2 megjegyzés:

  1. Egyet gondoltunk. :D Mármint csigaügyileg. Én is azt sütöttem a minap, igaz, nem tököset. :D De tök jó lehet ez a sült tökös változat, és így már én is szívesem megenném a tököt. De hogy ne írjam le még többször a "tök" szót, inkább kérek kóstolót. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Ennek örülök! Akkor nem is "TÖKölök" tovább, hanem indítom gyorsan a kóstolót! :D

      Törlés