Oldalak

2013. március 1.

Csókakő

Indulás a vártól

2011. szilveszterén kedves barátainkkal Csókakőre mentünk, hogy ott ünnepeljük együtt az új év beköszöntét.

A település a Móri-árok Vértes felőli oldalán helyezkedik el. A falu neve eredetileg csak az itt található várra vonatkozott. Valójában a település neve Váralja volt, mely a török idők elején megsemmisült. Később, a törökök kiűzése után a vár hadászati jelentősége megszűnt, a környék újra benépesedett, s az elnevezés a várról lassan a falura szállt.
Szinte tavaszi idő volt az év utolsó napján, így a ragyogó napsütésben -amit csak néha zavart meg egy-egy felhőgomolyag- elmentünk kirándulni. A vártól indulva, egy hosszú, de kellemes sétát tettünk a hegyen és a zöld jelzést követve eljutottunk Csákberényig. Közben jókat beszélgettünk. Csákberényből visszafelé az Orondi-szőlőhegy lábánál lévő Ezerjó-borúton sétáltunk végig.

A túra elején, mikor a várban voltunk, a felhőgomolyagok javában táncot jártak, így ott fotózni nemigazán lehetett. Sebaj! Még egy jó érv, hogy egyszer visszamenjünk Csókakőre. :) Mire felértünk a hegyre, szépen kitisztult az ég.