Oldalak

2013. május 2.

Gombás csirkemáj almával









Egy régi receptújságban (Vidék íze) találtam az eredeti receptet, ami fűszerezéshez "csak" tárkonyt használ és nincs benne lilahagyma. Nagyon megtetszett, mert szeretjük az almát, gombát, csirkemájat, de valahogy ez a három hozzávaló még nem kötött ki egy serpenyőben. :) Mivel párom is vevő az újításokra, gondoltam mi baj történhet? ...hogy nekem "kell" megenni az egészet egyedül? :D Hát nem nagyon estem kétségbe. Nem is kellett, mert mindkettőnknek ízlett.







 

Hozzávalók 4 személyre:
50 dkg csiperkegomba (ha lehet apróbbakat válasszunk)
50 dkg csirkemáj
2 szem alma (ami nem esik szét pároláskor)
2 fej lilahagyma
2 ek. kacsazsír

bors
rozmaring
tárkony


A pácoláshoz:
tej
2 gerezd fokhagyma

Továbbá:
kevés liszt a forgatáshoz


  1.  A csirkemájat megtisztítjuk, átmossuk. Fedeles edénybe tesszük, majd felöntjük annyi reszelt fokhagymával ízesített tejjel, amennyi ellepi és egy éjszakára (de legalább 3-4 órára) betesszük a hűtőbe pihenni.
  2. Az almát, gombát megmossuk, a lilahagymát megtisztítjuk. Az alma magházát eltávolítjuk, majd cikkekre vágjuk. A gombafejeket ha lehet egészben hagyjuk, csak a nagyobbakat vágjuk ketté. A hagymát vékonyan felszeleteljük.
  3. A májat kivesszük a fokhagymás tejből, lecsepegtetjük és papírtörlővel leitatjuk róla a felesleges folyadékot, majd 2-3 részre vágjuk.
  4. A kacsazsírt felhevítjük egy magas falú serpenyőben, a májat megforgatjuk a lisztben és a forró zsírban mindkét oldalát hirtelen megpirítjuk.
  5. Hozzáadjuk a hagymát és a gombát, fűszerezzük, jól összerázogatjuk -én nem kevertem, hogy ne törjön a máj- majd ~10-15 percig fedő alatt pároljuk.
  6. Rátesszük az almát, összerázzuk, majd további 5 perc alatt készre pároljuk az ételt. Friss kenyérrel tálaljuk.












4 megjegyzés:

  1. Ez az étel nagyon felkeltette az érdeklődésemet. El is készítem. Kár, hogy nem írtad, milyen körettel a legjobb, ámbár tuti kitalálok valami hozzá illőt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Roza!
      De jó! Örülök, hogy megtetszett. ...hát megmondom őszintén, mi frissen sült kenyérrel ettük. De szerintem sült burgonyával, vagy párolt rizzsel is finom lehet. :) Remélem ízleni fog!

      Törlés
  2. A májat almával szerintem nagyon szeretném, izgalmas ízkombináció. :) Kaphatok kóstolót?

    VálaszTörlés