Oldalak

2014. október 6.

Fűszeres-almás kekszgolyó









Mondhatnám, hogy almás pite golyó... de inkább csak valami olyasmi. Már van a blogon egy almás kekszgolyó; egy diétás változat. Hát ez nem az... Ellenben nagyon almás, nagyon fűszeres és karácsony íze van. :D Jól jött a kész almaszósz, mert így hamar elkészült a vasárnapi süti. ;)




 

Hozzávalók:
30 dkg darált háztartási keksz
~25-30 dkg Appelmoes - Holland almaszósz
5 dkg darált dió
1 kk. őrölt fahéj
1/2 kk. őrölt gyömbér
1/3 kk. őrölt szegfűszeg
kevés darált keksz vagy darált dió a forgatáshoz


  1. A kekszet összekeverjük a dióval, fűszerekkel, majd az almaszósszal. Ez utóbbiból annyi kell, amitől jól formálható lesz a kekszes alap.
  2. Betesszük a hűtőbe egy órára, majd a pihentetés után golyókat formázunk belőle, ezeket megforgatjuk darált kekszben, vagy dióban és már ehetjük is. :)








Az almaszósz mennyisége függ attól, hogy mennyire sűrűre főztük előzőleg. Inkább fokozatosan adagoljuk, nehogy nagyon lágy legyen a kekszes alap. Ha nincs almaszószunk, friss almából is készíthetjük. Tisztítva lereszeljük és némi cukorral puhára pároljuk. Esetleg almakompóttal is ki lehet próbálni. ;)
 

10 megjegyzés:

  1. Az almaszószod ezek szerint univerzális. Nagyon jó ötlet volt így hasznosítani. Szerintem nem lenne elég belőle nekem azzal a tányérral sem, úgyhogy máris készítheted a következő nagy adagot. :D ;)
    Azok a bögrék csoda helyesek, a tányérok tesóiként én is kacérkodtam a megvételével, de aztán maradtam inkább 2 tányérnál. Mikor vetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony az. :) Én alighanem mindenhez képes lennék megenni. :D Még jó, hogy most mértem ki a második adagnak valót, akkor már gurítom is őket gyorsan! ;)
      Képzeld! A bögréket Anyuéktól kaptam ajándékba, mert látták, hogy mennyire szeretem a tányérokat. :) ♥

      Törlés
    2. Ó, de szuper! Milyen aranyosak! Úgy örülök, hogy teljes lett a készlet! :)
      A golyóbisokat pedig köszönöm, a nagy részét már bepusziltam. :D

      Törlés
    3. :D Bizony! Most aztán lehet örömködni és fotózni ezerrel! ♥
      Örülök, hogy ízlenek a golyóbisok, majd gurítok még párat estére! ;)

      Törlés
  2. Nagyon fincsi golyókat görgettél! Szinte érzem az ízüket a számban..hmmmm....

    VálaszTörlés
  3. Szia engem az is erdekelne hogy ezt a gyonyoru szurke bogre-tanyer keszletet hol lehet(ett) kapni... :)))

    VálaszTörlés
  4. Oh... hat igen... :( - ...de ha megunnatok... ;) :))))
    Tovabbi orommel teli post keszitest! :) ^^

    VálaszTörlés